Schermdoek DecoHarmony verhoogt klantbeleving in Intratuin Zoetermeer

Afgelopen juni lanceerde Ludvig Svensson de DecoHarmony in de Verenigde Staten en sinds maart hangt het schermdoek ook in Nederland. Met zijn zonwerende en sfeerverhogende eigenschappen is het gekleurde doek speciaal ontworpen voor tuincentra. Dave van Luijken, bedrijfsleider Intratuin Zoetermeer, en Peter Rense, Verkoopleider Holland Scherming, over de samenwerking en hun ervaringen met de DecoHarmony.

“Het oude doek in ons tuincentrum moest vervangen worden”, vertelt Van Luijken. “We hadden stalen van de DecoHarmony van Ludvig Svensson gezien en die bevielen ons. Het is een stevig doek van goede kwaliteit en oogt fris en modern. Door de brede lijnen straalt het rust uit.” Doorslaggevend voor Intratuin Zoetermeer om voor de DecoHarmony te kiezen zijn de zonwerende eigenschappen. “In de zomer houdt het doek veel warmte en fel zonlicht tegen”, vervolgt Van Luijken. “Een groot voordeel want zo blijft de plantkwaliteit langer behouden. En in de winter blijft de warmte in de kas, zodat de temperatuur aangenaam is. De oranje tint van het doek geeft het tuincentrum een sfeervolle uitstraling. Zo kunnen onze klanten comfortabel en gezellig winkelen.”

Textiel versus polyester

Net als bij de installatie van het vorige doek werkte Intratuin Zoetermeer samen met Holland Scherming. Van Luijken: “Altijd persoonlijk advies op maat, waar we erg tevreden over zijn. En al jarenlang trouwe partner voor ons en de filialen in de regio.” Al sinds de installatie van het doek in Pijnacker in 1995, herinnert Rense zich. “De installatie van dit doek was zoals gebruikelijk, maar de toepassing van een op polyester gebaseerd schermdoek in een tuincentrum is nieuw. Door de jaren heen kunnen stof en condensvorming op het kasdek weleens een vlek in het doek veroorzaken, maar ik verwacht dat dit bij het DecoHarmony schermdoek minder optreedt.”

Dit type schermdoek wordt, in een witte variant, al jaren in de tuinbouw toegepast dankzij de zonwerende en energiebesparende eigenschappen. En de terracottakleurige banen geven het tuincentrum een warme sfeer. “Zo kunnen de klanten op hun gemak genieten van de productpresentaties en besteden ze hopelijk meer.”

Svensson Svensson

 

Energiebesparing

“Geen idee of de omzet omhoog gaat”, lacht Van Luijken. “Het doek hangt nog maar één zomer dus dat valt nog te bezien. Komende maanden zal ik op grijze of donkere dagen de decoratiestand kunnen gebruiken.” Het openen en sluiten van het doek is geautomatiseerd, maar Van Luijken stuurt het vaak handmatig bij. Zo trekt hij bij zon het scherm in de lauwe kas met eenjarige planten en potterie verder open, ter verhoging van de klantbeleving. “Verder verwachten we deze winter zeker ook energie te besparen dankzij het doek. Kortom, we zijn blij dat het tuincentrum is opgefrist met de DecoHarmony, het maakt een groot verschil.”